2014. július 29., kedd

Gyurgyalagok

2014. 07. 24.

"Méhészmadarak"

Mint mindig, ha eljön a jó idő; egy temérdek kép készül az egyik legszínpompásabb madarunkról, a gyurgyalagról. Viszonylag könnyű felfedezni, a közelükbe jutni, így ideális fotó-alanyok minden természetfotósnak.
Ezen a napsütéses, csütörtöki délutánon családi programot hirdettem: nagynénémmel és nagybátyámmal kiültünk leskelődni.
 

A közel 50 méteres partfal mentén egy nagyobb nyárfa uralja a teret, mellette pár kisebb, tőről fakadt akácfa: mind zöldellő, mind száraz ágakkal. Alkalomadtán behúzódtam a nyárfa alá, megvárva, hogy az élelemmel érkező madarak a száraz ágakra szálljanak:




A "leshelyem" elhagyása után a közeli árnyékba húzódtam, melyet nyár és akácfák biztosítottak nekünk. Ám az árnyék mellett kitűnő kilátópont is. Ami a gyurgyalagokat illeti:

A nap vége felé még pár, reptében elkapott pillanatot szerettem volna megörökíteni. Szóval beálltam az egyik kisebb bokor takarásába; és a felettem átsikló, általában rovarokkal (szitakötő, darázs, lepke) a csőrükben érkező Gyurgyalagokkal (Merops apiaster) búcsúzom...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése