2014. július 11., péntek

A Marcal mentén

2014. 07. 02.

A Marcal

Július második napján egy egész napos madarászatot terveztem. Első állomásom a Kemeneshőgyész, ill. Magyargencs közötti folyó szakasz volt.

Kb. 10 óra tájt érhettem ki a területre, így hát nekiindultam a töltésen a Marcal mentén. A légtérben 1 egerészölyv és 2 barna rétihéja tartózkodott. A lassan örvényló folyóban 1 tőkés réce-mama úsztatta 5 fiókáját, miközben a nádszegélyekből szóltak a nádiposzáták, ill. nádirigók.

Mind a folyót övező természetközeli fűz-, nyár-fasorok; és a mellettük elterülő kaszálók nyüzsögtek az élettől. A lekaszált részeken seregélyek, tövisszúró gébicsek, kenderikék, tengelicek keresgéltek élelem után. A távolból 11 nagy kócsag repült át a fejem felett, felejthetetlen látványt nyújtanak ezek a hófehér madarak, mikor a napfény tündérruhába öltözteti őket...
Seregélyek (Sturnus vulgaris)

Nagy kócsag (Egretta alba)

A nap megalapozása után vissza bandukoltam az autóhoz. Nézegettem a távolban vadászgató barna rétihéjákat, és persze a körülöttem zajló dolgokat. Körülöttem, mármint a lában alatt. Egészen szemet gyönyörködtető látvány a dús, buja zöldből kikandikáló vadvirágok tömege: margitvirágok, aszatok, bogáncsok, kamillák, varjúhájak, kígyósziszek...
Útszéli bogáncs (Carduus acanthoides)

Terjőke kígyószisz (Echium vulgare)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése