2014. július 31., csütörtök

Nagyacsádi rét

2014. 07. 27.

Egy kaszáló növényei...

Vasárnap délelőtt nekiindultam a falu határának. Eredetileg a környék gyurgyalagjait szerettem volna közelebbről is megnézni, de a közeledő viharfelhők miatt félbe kellett szakítanom a kirándulásomat.
Azért természetesen útközben több fajjal is találkoztam. Ám ebben a bejegyzésben az állatok csak felsorolás szintjén jelennek meg:
Mezei nyúl, őzsuta, cigánycsuk, tövisszúró gébics, vörös vércse, seregély, fácán, vadgerle, örvös galamb, gyurgyalag, mezei pacsirta, egerészölyv, fehér gólya, kabasólyom.

Szóval hazafelé igyekeztem, amikor átvágtam a "Kaszálón". Friss, üde, vadvirágokkal teli rét. A viharral mit sem törődve, meg-megálltam egy kis növényfotózásra. Azt hiszem jó pár éve volt már az, hogy főleg a növényekre összpontosítottam...
Nagyvirágú lednek (Lathyrus latifolius)

Aszat faj (Cirsium sp.)

Héjakút mácsonya (Dipsacus laciniatus)

Gyíkhagyma (Allium angulosum) 

Közönséges gyújtoványfű (Linaria vulgaris)

Kakukkfű faj (Thymus sp.)

Hangulat...

Orvosi székfű (Matricaria recutita)

Közönséges orbáncfű (Hipericum perforatum)

Murok-mező

Útszéli bogáncs (Carduus acanthoides)

Tejoltó galaj (Galium verum)

Réti füzény (Lythrum salicaria)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése