2014. július 7., hétfő

A falu ölelésében

2014. 06. 21.

Felfedezések a falu határában

A szombati napon ismételtem tettem egy rövid sétát Nagyacsád közvetlen környékén. Úgyszólván nem is távolodtam el messzire a házaktól.
13:30 kor indultam útnak egy, a falu mögötti lucernatábla felé. Nem véletlen! A házból kikanyarodva már hallottam a traktor, ill. a kasza zúgását: reménykedtem az ilyenkor megjelenő madarakban is. Meglátva a lucernatáblát, igazán nagy élet fogadott. 2 egerészölyv körözött a levegőben, a lekaszált rendek között 2 fehér gólya, ill. egy nagyobb seregély-csapat keresgélt. A környező búzatáblák fölött füsti fecskék vadászgattak, átrepült 1 sárgarigó hím arra a fűz-fasorra, ahonnan tövisszúró gébicsek lesték áldozatukat.

Fehér gólya (Ciconia ciconia)

Füsti fecske (Hirundo rustica)

Tövisszúró gébics tojó (Lanius collurio)

Ahogyan végig sétáltam a már lekaszált táblán É-felé vettem az irányt egy árok mellett, amíg el nem értem egy nagyobb rétet, a "Kaszálót". Egyre több helyen nyílnak már a nyári virágok, ahol kicsit nedvesebb a terület egészen szemet gyönyörködtető látvány fogadja az arra-járót.
Picit leheveredtem a fűbe, körülnéztem. Az egyik távoli fán 1 egerészölyv figyelt, átrepült 2 vadgerle, és 2 örvös galamb. Aztán lenéztem a fűbe is, nem messze tőle egy mezei nyúl süttette a hasát'.
Mezei nyúl (Lepus europaeus)

Tarka koronafürt (Coronella varia)

Nagy csalán (Urtica dioica)

Apró szulák (Convolvulus arvensis)

Borzas füzike (Epilobium hirsutum)

A nap befejezéseként elérkeztem eredeti célomhoz, egy mesterséges tóhoz: a "Csöngőhöz". Egyáltalán nem jártam még itt, annak ellenére, hogy közvetlenül a falu tő-szomszédságában van. Teljesen körbe nőtte a nád, a mindenféle giz-gaz. Körbesétáltam a pár házteleknyi tó körül, ám a vízbe csapódó', szomjukat oltó fecskéken kívül nem találkoztam senkivel és semmivel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése