2018. október 23., kedd

Kispodárpusztai víztározó

2018. 10. 12.

Őszi délután Kispodárpusztán 

Késő délután kiugrottam nézelődni, fotózni egyet a Dáka és Nyárád közelében lévő tóhoz. A "Vénasszonyok nyara" még tartja magát, így verőfényes napsütésben töltöttem el azt a pár órát, melyet a kiruccanás végén megelégülten tudhattam a hátam mögött. De nézzük sorba a fajokat, hangulatokat.
A tavat a szokásos, stég felőli oldalról közelítettem meg. Kényelmesen körbe-spektíveztem először innen, mielőtt hátrébb húzódtak volna a madarak. A hátsó nagy nyárfákon 23 kárókatona sütkérezett, a víztükrön sok szárcsatőkés réce, barátréce, feleannyi csörgő réce, 6 fütyülő réce, 3 cigányréce és 1 kontyos réce úszkált. Feltűnt 1 bütykös hattyú, legalább 20 búbos vöcsök és pár példány kis vöcsök is. A vonuló vándorokat sok barázdabillegető, jópár szajkó és kisebb csapat örvös galambok jelentették. A ragadozókat 1 kései barna rétihéja, 1 karvaly és 5 egerészölyv jelentette.
Kárókatona (Phalacrocorax carbo) és Szárcsa (Fulica atra)
Csörgő réce (Anas crecca)
Bütykös hattyú (Cygnus olor)
Búbos vöcsök (Podiceps cristatus)
Mezei veréb (Passer montanus)
Szajkó (Garrulus glandarius)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése