2014. július 5., szombat

Kis-Séd mentén

2014. 06. 20.

Kiszáradó tocsogós

A N.acsádi kertben töltött pár óra után hamar rá kellett jönnöm a helyzetre: barangolni szeretnék. A kert környékén megjelennek a kenderikék, folyamatosan szólnak a házi rozsdafarkúak, a magasban 1 karvalyt üldöznek a seregély-csapatok.
Szóval irány a határ, méghozzá a Kis-Séd környékére. Amikor elértem az egykori "Tocsogóst", sajnálattal láttam már jócskán felnőtt benne a növényzet. Teljesen ellepte a sás, a szegélyein felnőttek a perjék.

 Sás faj (Carex sp.)


A táj fotózása közben persze figyelgettem a környék tollas élőlényeit is. A környező kukorica táblákból fel-felemelkedtek a magasba a mezei pacsirták, a nagyobb nádfoltokból szólt a nádirigó. A seregély-bandák mellett feltűnt a szokásos 2 bíbic, ill. 3 örvös galamb húzott a falu irányába. Ahogyan a Séd mellett D-felé sétáltam egy tőkés réce tojó vette az irányt egyenesen felém. Az égboltot körbetávcsövezve egy vadászó vörös vércsét pillantottam meg. Miközben hazafelé ballagtam, az egyik búzatáblában búcsúzásképpen egy őzsuta mutatta meg magát.
Kellemes kis séta volt...

Seregély-banda (Sturnus vulgaris)

Tőkés réce tojó (Anas platyrhynchos)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése