2015. december 18., péntek

Itt is-ott is

2015. 12. 05-06.

Acsád-Nóráp

Több kiruccanásom, 1-1 képe fog szerepleni ebben a bejegyzésben. Többször is voltam itt-ott, viszont vagy a rossz fények, vagy a gyenge faj-felhozatal miatt nem igazán született külön bejegyzésnyi beszámoló.
Szóval az első képen 1 ökörszem látható. Pápán, a kertünkben készítettem a képet. A hátsókertbe való kisétálás közepette látom, hogy ez a csöppnyi' madár kutat a kerítés mentén, így hát egy gyors kis telefon-hívóhang, aztán már kattintgattam is:

Ökörszem (Troglodytes troglodytes)

Nagyacsád, Ki-Séd mentén. Egy szerény, 1 órás kiruccanás. Az apró énekesmadarak folyton kísértek; tengelicek, erdei pintyek, kenderikék, széncinegék, citromsármányok, zöldikék, vörösbegyek. Ragadozómadarak közül 3 egerészölyv, és 1 vörös vércse képviseltette magát; továbbá felrebbent 2 fácán, és 2 nagy kócsag is. Ehhez a túrához tartozó képet 1 tarfejű őzbak képviseli. A Kis-Séd-ben ivott, amikor megleptem, de a kíváncsisága megállította egy fénykép erejéig:
Őz (Capreolus capreolus)

Nórápi halastó. Szintén 1 órányi nyugalom; rossz fényekben, borult-ködszitálós' időben. A halastavon 150 tőkés réce, 1 kerceréce tojó; 2 búbos vöcsök, 2 dankasirály úszkált. A nádasban barkóscinegék csilingelő' hangját hallottam, miközben a sekély vízben 1 kései gólyatöcs kutatott élelem után. 19 nagy póling kapott szárnyra a tó, ill. a legelő között.
Gólyatöcs (Himantopus himantopus)

Nagy póling (Numenius arquata)

És legvégül a Nemesszalók melletti lucernatábla. Kb. 30 egerészölyv, 1 vörös vércse és 1 kékes rétihéja hím. Ennyi jutott ebbe a bejegyzésbe...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése