2015. december 23., szerda

Kis-Séd

2015. 12. 21.

Gyenge téli séta

Ezen a napon is sétáltam egyet, kicsit nagyobb kört a tegnapinál: "Makkos", Kis-Séd, "Gyimóti-nádas".
A "Makkos" környékén főleg a kismadarak képviseltették magukat. Citromsármányok, zöldikék, meggyvágók üldögéltek a fákon; 2 szajkó rikácsolva reppent tova', de 1 nagy fakopáncs pár másodperc erejéig még tovább maradt. 12 fenyőrigó ücsörgött az egyik fűzfán, miközben alattuk 2 fácán tyúk osont' a nádasban.
Nagy fakopáncs (Dendrocopus major)

Ezek után rákanyarodtam a Kis-Séd töltésére. A mederben a nádat teljesen kikaszálták, az egykori tarlókat beszántották. Az itt felbukkanó életet' 1 szürke gém, 2 nagy kócsag, 1 kékes rétihéja hím és 1 nagy őrgébics képviselte.
Nagy kócsag (Egretta aba)

A szokásos hazafelé vezető utat lecseréltem a "Gyimóti-nádas" egyik vadcsapására. A fehér füzeken felettem legalább 30 balkáni gerle figyelt. Kiérve a nádból, egy egykori kukorica táblára értem, melyben bőven felnőtt a parlagfű. Nagy örömükre a magevő madaraknak. Kb. 200as tengelic-kenderike csapat forgolódott a tábla körül; míg a tagúton 100 mezei veréb bandázott.
Hazafelé menet a házak között 1 karvaly suhant át felettem, kár hogy nem sikerült lefényképezni...
Tengelicek (Carduelis carduelis) és Kenderikék (Carduelis cannabina)

Mezei veréb (Passer montanus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése