2015. december 1., kedd

Hattyú-sokadalom

2015. 11. 28.

Nagyacsádi határban

Egy rövid, de utólag igen felüdítő', hasznos kis sétát tettem a falu K-i részén. Szóval felvettem a gumicsizmám, alaposan felöltöztem; és a szélmentes-borongós időben végigsétáltam az "Akácos" mentén. 1 zöld küllő rebbent arrább a távolban, a nyárfákon 2 nagy fakopáncs keresgélt. Egy új helyi fajra is ráakadtam. Acsádon még nem találkoztam hegyi fakusszal; most bekövetkezett ez is.
Nagy fakopáncs (Dendrocopus major)

Hegyi fakusz (Certhia familiaris)

Átvágtam az egyik szántáson, így egyből a "Jégverem úton" talpaltam már. Mellőlem az árokból 1 fácán kakas rebbent szárnyra, majd 2 szajkó ugrált folyamatosan előttem a bokrok között. Ezzel folyamatosan előttem hajtva egy kisebb erdei pinty; mezei veréb és tengelic csapatot. Egerészölyvek vijjogtak a magasban, 3 példányt számláltam meg, továbbá 1 hím kékes rétihéja is a látótérbe siklott.
Ezek után jött az érdekesség: kb. 90 bütykös hattyú, és 1 nyári lúd. Egy repce-learatott kukorica tábla szegélyén pihengettek. Rengeteg madár volt, igazából két csapatban. A kukorica-tarlóban kisebb-nagyobb pocsolyák alakultak ki, melyekben úszkáltak; ill. a repcén pihentek a madarak. Szépen a fasor mentén közelebb csúsztam hozzájuk, hátha sikerül jobb képeket is csinálnom. Körbenéztem a csapatokat, többször is, hátha akad ritkább faj is köztük. Sajnos nem volt. De a legnagyobb bajt ismét egy motoros okozta! (Akár a tavalyi énekes hattyúknál.) Szóval bőszen nekiálltam fényképezni a nagy robajjal szálló csapatot:

Bütykös hattyú (Cygnus olor)

Miután elszállt a hófehér' társaság -köztük az egy, hangosan gá-gogó' libával- odasétáltam a platformra'.  Minden letaposva, kijárva; a sokadalom' színtere. Ekkor felrepült 1 mezei pacsirta, nekilódult 21 őz is a határnak. A kiruccanásra a végszót 1 vörös vércse hím tette fel; de én már a gőzölgő levesemre gondoltam a felfűtött konyhában... 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése