2016. március 27., vasárnap

Nórápi halastó

2016. 03. 24.

Felfedezések a tó környékén

Az erős szél ellenére kiautókáztam Nórápra, mégis csak sétálok egyet, ha már van rá időm, s lehetőségem. Legelsőnek rögtön egy érdekes találkozás: a helyi világos színezetű egerészölyv rúgta el magát az egyik vetésről, nem túl messze tőlem.
Egerészölyv (Buteo buteo)

A kocsiból való fényképezés után hátramentem egészen a tó melletti erdősávig. Pápa irányába ismét nézelődhettem, fotózhattam. Legalább 250 seregély, 30 dolmányos varjú és 1 fehér gólya keresgélt a frissen tárcsázott földeken.
A továbbiakban elhatároztam körbesétálom az eddig számomra ismeretlen erdő foltot. Egy viszonylag nagy kiterjedésű, változatos tömböt néztem meg. Erdei fenyves, cseres és nemes nyáras állományok vannak sorokba ültetve; néhol kisebb tisztásokkal, égerligetekkel. A sétám befejeztével a tónál lyukadtam ki.

Fehér gólya (Ciconia ciconia)

A nyílt tótükrön túl sok élőlény nem mutatkozott - gondolom az erős É-i szélnek köszönhetően. Ezek után ismét felfedezésre' adtam a fejem, besétáltam a Kis-Séd befolyásához. A tó hátsó részein szárazabb-nedvesebb részek váltogatják egymás, a patak befolyásánál madarakat is sikerült megfigyelnem. 2 bütykös hattyú, tőkés-, csörgő-, és böjti récék, szárcsák kerültek távcsövem elé. A nádas felett 2 barna rétihéja imbolygott; egy hím, ill. egy tojó.
Bütykös hattyú (Cygnus olor)

Vegyes réce-csapat 

Természetesen a felfedezések mellett más is szándékomban állt, nem csak így-úgy capplattam' csizmaszárig a vízben. Sárszalonkák. A vonulásnak megfelelően elég sok, több mint 30 sárszalonkát sikerült megfigyelnem, és nagy örömömre 1 kis sárszalonka is megmutatta magát. Sajnos túl jó kép most sem sikerült, de így megmarad a lehetőség a következő alkalomra...
Sárszalonka (Gallinago gallinago)

A viharos szél kezdte egyre kellemetlenebbé tenni a délutánt, így hazafelé fordultam. A kocsihoz vezető úton örömömre megfigyelhettem idei első füsti fecskémet, 1 bíbicet sodort a szél a tó fölé. A kerítés drót és a mácsonyák megmaradt kórói között 2 cigánycsuk repkedett ide-oda. Pár kép készült is, búcsúzásképp...
Bíbic (Vanellus vanellus)

Cigánycsuk (Saxicola torquata)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése