2016. március 23., szerda

Kis-Séd-ártér

2016. 03. 21.

Belvizeknél

Egy rövid, két órás sétát terveztem be ezen a kellemes, tavaszias hétfőn. A kerti munkák elvégzése után a Kis-Séd mentére barangoltam el. Mezei pacsirták trillázása' kísérte utamat, a bokrok sűrűjéből legalább 15 énekes rigó reppent tova. Énekelnek már a kismadarak is; 1 tojó házi rozsdafarkú, sok zöldike, tengelic hangoztatja a tavasz ittlétét. 

A vizes' közegbe belépve bátran a távcsövemhez nyúlhattam. Az egyik vízfoltnál 5 réti cankó keresgélt, a zöldellő fű között nádi sármányok és réti pityerek kutattak élelem után. A tocsogós részen sétáltam egyet, így sikerült felriasztanom 13 sárszalonkát, és 2 kis sárszalonkát is. A gyorsaságukhoz hűen nem sikerült értékelhető képet készítenem, a kis sárról' csupán a ritkasága miatt rakom fel ami született.

Réti cankó (Tringa glaerola)

 Réti pityer (Anthus pratensis)

Kis sárszalonka (Lymnocryptes minimus)

A továbbiakban 4 vetési varjat figyelhettem még meg, a távolban vadászó 1 kékes rétihéja tojót, és a Séd medre felett ide-oda imbolygó 3 bíbicet. Végül 3 nagy kócsag búcsúztatott, ezzel hazafelé is fordultam...
Nagy kócsag (Egretta alba)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése