2016. március 31., csütörtök

Nagyacsádon

2016. 03. 25.

Madarak-növények közt

A múltkori Kis-Séd menti barangolásomon felbuzdulva -no meg természetesen a sárszalonkákon- visszalátogattam a tocsogóshoz. Szélcsendes, de borult idő kísért utamon, túl sok eredményt nem is hozott a nap a memória kártyám számára. 1 karvaly suhant át magasan felettem, a földről 12 réti pityer szállt fel. Kb. 10 sárszalonka eredt mind a nyolc égtáj irányába, a töltés környékén 3 bíbic eszetlenkedett':
Sárszalonka (Gallinago gallinago)

Bíbic (Vanellus vanellus)

Másnap; ugyanolyan szomorkás időjárás, megspékelve egy kis viharos széllel. Szóval ekkor a mama háza mögötti "Akácost" céloztam meg. Végigsétáltam az erdőn oda-vissza, nézegettem a növényeket:
Piros árvacsalán (Lamium purpureum)

Illatos ibolya (Viola odorata)

Cseresznyeszilva (Prunus cerasifera)

Napraforgó kutyatej (Euphorbia helioscopia)

Pásztortáska (Capsella bursa-pastoris)

Mezei szil termése (Ulmus minor)

Zöld juhar virágzata (Acer negundo)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése