2016. március 6., vasárnap

Nóráp

2016. 02. 28.

Nórápi halastó

Csak sikerül kijutnom Nórápra ezen a borongós vasárnapon. Nem töltöttem el túl sok időt a helyszínen, bár azt is hozzá kell tennem túl nagy madár-mozgás nem is igen volt. A faluhoz vezető úton 1 nagy őrgébicset, ill. 1 vörös vércsét figyeltem meg. A tó környékén 2 egerészölyv, több vetési és dolmányos varjú körözött; egy kisebb csapat seregély is megfigyelésre került.
A tó rendesen feltöltődött az esőzéseknek hála, majdnem csordultig van vízzel. A vízimadarak képviseltették magukat változó egyedszámban. Több mint 40 tőkés réce, kb. 10 csörgő réce, 2 kendermagos réce, 2 fütyülő réce, 2 kerceréce úszkált a vízen. Természetesen olyan madarak, mint a szárcsák is megvoltak, ráadásul 2 búbos vöcsök is elúszott az objektívem előtt...

Csörgő réce (Anas crecca)

Kerceréce (Bucephala clangula)

Búbos vöcsök (Podiceps cristatus)

Mentem még egy kört a tó hátsó részén, hátha sikerül felriasztanom sárszalonkákat, de csupán nádi sármányok rebbentek fel a zsombékokból. 
Visszafelé ballagva aztán nagyobb meglepetés ért. A Kéttornyúlak melletti kukorica-tarlóról kb. 300 vadliba kapott szárnyra, egyenesen a tónak repültek. Valószínű miattam kaptak szárnya, egyáltalán nem láttam, de nem is hallottam őket előtte. Szóval a vetési ludakból álló csapat elkezdett körözni felettem, így sikerült pár képet készítenem.
Vetési lúd (Anser fabalis)

Aztán hazafelé vettem az irányt. Majdnem elütött' 4 őz, az egyik tagúton; de inkább távolságtartóan megálltam, felkészültem a kép-készítésre. Ezzel búcsúzom tehát ettől a hétvégétől...
Európai őz (Capreolus capreolus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése