2016. május 25., szerda

Liget-patak menti TT

2016. 05. 23.

Liget-patakmenti TT

A hétfői sikeres vizsgám után szerveztem magamnak egy kis fotós-kiruccanást. Meglátogattam az Ágfalva határában elterülő láprét-maradványt. Tavaly már egyszer meglátogattam ezt a természetvédelmi területet, viszont akkor lecsúsztam a virág-özön'ről. Idén sikerült elcsípnem a szibériai nőszirom virágzását. Eme jégkorszaki reliktum maradványfajunk láprétek menedékében maradt fenn.
Szibériai nőszirom (Iris sibirica)

Réti kakukkszegfű (Lycnis flos-cuculi)

Terebélyes harangvirág (Campanula patula)

Orvosi macskagyökér (Valeriana officinalis)

Élőhely

Természetesen a madarakra is figyelgettem közben. Felettem többször tett pár kört, az egyik közeli nyárasban fészkelő egerészölyv pár, átrepült 2 fehér gólya Ágfalva irányába. Feltűnt 2 kabasólyom, 1 bíbic, és kb. 10 dankasirály. A nádasban harsogó nádirigókról, nádi tücsökmadarakról, ill. a bokorsorokból hallatták jellegzetes hangjukat a kakukkok...
Egerészölyv (Buteo buteo)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése