2015. december 21., hétfő

Kaszáló

2015. 12. 20.

Nagyacsád

Borult ég, közepes DNy-i szél; 1 órás kiruccanás a falu határában: gyakorlatilag egy kaszálórétre, bízva a ragadózókban. Menetközben próbálkoztam kisebb-nagyobb nádas-bokros-gazos foltok mellett végig haladni, bízva ekkor is a kismadarak jelenlétében. Citromsármányok, széncinegék, tengelicek, nádi sármányok kíváncsiskodtak utánam.
 
Hangulat...

Végül megérkeztem a területre. A környező szilfa-sorról kb. 150 fenyőrigó rebbent tova, követve őket 3 egerészölyv. A rét felett gyorsan Ny-nak haladt 1 kékes rétihéja hím, de én mindeközben a vadászgató nagy őrgébicsre figyeltem. Közel 10 percen keresztül sikerült megfigyelnem; nagyon kitartóan szitált, kb. 2-3szor is egyhelyben, majd egy kisebb megszakítással újra kezdve. Sajnos a fények nem voltak a legjobbak, no meg a madár is eltűnt a szemem elől:
Nagy őrgébics (Lanius excubitor) 

A sétálgatás befejező fejezetét 1 gatyásölyv megjelenése jelentette. Bár elég messze volt, magabiztosan határoztam a fajt, hála világos mintázatának, ill. össze-nem téveszthető farok-sávjának.
Gatyásölyv (Buteo lagopus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése