2015. január 1., csütörtök

Fasorok madarai

2014. 12. 29.

Nagyacsádi fasorok

A decemberi hideg, szeles napok között akadt egy-kettő, melyre a napsütés is jellemző volt. Kihasználva az egyik ilyen időpontot, egy rövid bolyongásra indultam a falu határában. 
Az első állomásom a mama mögötti "Akácos". Beérve a fák közé, rögtön széncinegék keresgélő-hada' állta utamat. Egy másik cinegefaj, a kék cinege pár példányát is megfigyelhettem; miközben az akácfa terméseit bontogatták, a hüvelyekben lévő rovarok után kutatva. A fényképezés közepette egy folytonos, három tagú "szri-szri-szri" hangra lettem figyelmes. Egy, 14 egyedből álló őszapó csapat repült keresztül az erdőn. Igazán pazar látványt nyújtottak ezek a kis hófehér-fejű madarak.
Széncinege (Parus major)

Kék cinege (Parus caeruleus)

Őszapó (Aegithalos caudatus)

A -többé, kevésbé- cinegefélékhez tartozó madarak megfigyelése után más fajokra összpontosítottam. Az erdő fölött átrepült 1 egerészölyv, az aranyvesszővel benőtt részekről sikerült felriasztani 1 őzsutát. A nézelődés közepette 2 csuszka rebbent fáról-fára; ugyanúgy mint az a 2 nagy fakopáncs, melyek már egymást környékezték.
A tagúton visszafelé ballagva nézegettem a növényeket is. Paradoxon módon, még elég zöld volt minden: kihajtottak a fekete bodza hajtásai, a mezei szil rügyei majdnem kicsattannak a nedvességtől. Búcsúképül a zöld juhar száraz terméseit fényképeztem még le...
Nagy fakopáncs (Dendrocopus major)

Zöld juhar ikerlependéke (Acer negundo)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése