2015. január 4., vasárnap

Pinty-csapatok

2014. 12. 30.

Kismadarak közt

A 2014-es év telének az a felejthetetlen momentuma is eljött, hogy leesett az első hó. Nem túl sok, de mégis csak ez tudja megadni az igazi téli hangulatot. Ennek a hangulatnak megfelelően sétáltam egy rövid kört Nagyacsádon. Pontosabban az "Akácosban" és a "Fügyész" parton.
Szóval délután 13 órakor felöltöztem és átsétáltam az "Akácoson". Pár cinkén kívül semmit sem láttam. Nagyjából ugyanez történt az árokparton is, leszámítva azt a 2 nádi sármányt, melyek előttem reppentek nádról-nádra. 
Átmászva a befagyott árkon kerültem egyet még. A behavazott búzavetés felett 2 egerészölyv keringett, közben nézegettem a hóból kiolvasható nyomokat. Ha a rókára nem is, de a fácánokra ráakadtam a nyomokat követve: 2 kakas és 4 tyúk rebbent fel az egyik árokból. Ahogyan körbelátcsöveztem a learatott kukorica táblákat egy nagy csapat mezei verébre akadtam rá. Igazából nem is a kukoricatáblán, inkább mellette keresgéltek. Egy nagy rakás kukorica-szem volt leborítva. Gondoltam egyet, beültem a mellette lévő árokba, türelmesen vártam. Megérte. Több mint 100 veréb forgolódott körülöttem:

Mezei veréb (Passer montanus)

A verebek mellett közben más faj is meglátogatta az "etetőt". 2 kék cinege kapott fel egy-egy kukorica-szemet, majd gyors távozással a közeli faágakra szálltak. Nem így a citromsármányok. 3 példány időzött a közelemben. Az egyik behuppant az egyik kupac közepére, ott lakmározott, a másik kettő gyakorlatilag a fejemre ült. Csak nézelődtek:
Citromsármány (Emberiza citrinella)

A magevő madarak alapos fényképezése, ill. tanulmányozása után visszafelé indultam. Ismételten letértem a kitaposott útról, inkább keresztülvágtam pár mzg.-i földön. Volt köztük szántó, vetés, tarló, lucerna tábla. 2 mezei nyulat ugrasztottam meg, felettem 2 holló hallatta jellegzetes hangját. A környező fákon 2 egerészölyv gubbasztott. Előttem a földeken, ismét citromsármányokra lettem figyelmes. Kb. 70 madárból álló csapat kutatott élelem után, természetesen élvezettel néztem a szállingózó hópelyhek közt e színes társaságot.

Hangulat...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése