2015. január 17., szombat

Sopron

2015. 01. 09-10.

Kiruccanások hegyen-réten

A vizsgaidőszaki hajrában is kell néha a pihenés. Ennek megfelelően a pénteki napon egyedül vágtam neki a Soproni-hegyvidéknek. Gyakorlatilag a Károly-kilátóig, meg vissza tettem egy túrát. A nem túl télies, ám borult időnek köszönhetően nem túl sok fénykép született, de az élmények persze nem maradtak el.
Az erdőben rengeteg kismadár mozgott. Belebotlottam egy 20as őszapó-csapatba. melyet széncinegék követtek. A színes társaságot kiegészítette 3 hegyi fakusz is. Ezek a fatörzseken mászkáló madarak igazán remek megfigyelési lehetőséget nyújtanak, nem úgy, mint a folyton zaklatott csuszkák. A téli madárvendégek közül, csupán az átrepülő fenyőrigók mutatták meg magukat. A nap egyik érdekessége, a számomra új madárfaj, az egyik tölgyön keresgélő közép fakopáncs hím volt. Bár sajnálatomra amilyen gyorsan jött, olyan gyorsan távozott is.
A kilátónál ismét elidőztem egy kicsit. Bőszen etetik a madarakat, szóval elég sok cinegefajt sikerült megfigyelnem: kék, szén-, barát-, fenyvescinegék dézsmálták a szotyolát.
Őszapó (Aegithalos caudatus)

Barátcinege (Parus palustris)

A visszafelé vezető utat úgy terveztem meg, hogy a Sörházdombi-kilátóra még felpillanthassak. Innen remek kilátás nyílik Sopronra, a hegyvidékre, és ha szép az idő a Schneebergre is.
A lassú est-homályban egy feketerigó búcsúztatott...

Feketerigó (Turdus merula)

Szombat, verőfényes napsütés, meleg-rekord. Ivánnal, közös megbeszélés alapján, a Liget-patak menti TT-hez indultunk. Már korábban nézegettem a területet, egy bokorfüzesekkel tarkított láprét, mely igazából a növények miatt kapta a státuszát. Szóval kényelmesen kisétáltunk a területig, sétáltunk egy kört a vizenyős talajon, pár madár kíséretében.
Felettünk 2 egerészölyv termikelt, a távolban 2 kékes rétihéja hím húzott át. A kőrisfákon 1 szajkó ugrált, miközben a bokorfüzeket, nyárfákat zöldike és tengelic csapatok foglalták el.
Felderítésnek kitűnő volt ez a kis kiruccanás, majd a virágok "beköszöntével" ismételten visszanézek a területre.
A bejegyzés végére ha nem is madarakról-növényekről szóló kép kerül, de azért valamilyen. Az egyik naplemente alkalmával felugrottunk a tetőre, amikor is született pár kép...