2014. november 19., szerda

Halastavak

2014. 11. 10.

Kispodárpuszta-Nóráp

A nap folyamán először a Kispodárpusztai-halastóhoz ugrottam ki.
A lehalászott tó szépen lassan visszatöltődik vízzel, sajnos ez most nem hozott túl nagy szerencsét, már ami a vízi-madárfajokat illeti. Csupán 15 kormorán úszkált, továbbá a 3 nagy kócsag, 1 szürke gém álldogált a parton. Felettem áthúzott 20 nyári lúd, a levegőben 3 egerészölyv keringett.

Kormorán (Phalacrocorax carbo)

A kevésbé sikeres "tavi" akció után sétáltam még egy gyors kört a tocsogós részeken, de sajna semmi sem mutatkozott meg. Szóval visszaindultam az erdő felé. A fák között már nagyobb élet fogadott: az ágak között repdestek a szén-, ill. kék cinkék, a fatörzseken fakuszok rohangáltak'. 6 sárgafejű királyka kutatott élelem után a lombok között, miközben a hasonló termetű ökörszemek a bokrok alól reppentek arrább.
Amellett, hogy nem láttam túl sok fajt a területen, igazán sikerült feltöltődnöm, gyönyörű napsütéses napot fogtam ki, így ténylegesen élvezhettem az Ősz utolsó mozzanatait:

Mezei veréb (Passer montanus)

Atalanta-lepke (Vanessa atalanta)


A hazaérkezés előtt megálltam még a Nórápi halastónál.
A tavon 14 kormorán, 7 nagy kócsag tartózkodott; szóval a halastavi'-madarak tömkelege itt is elmaradt. Végigsétáltam a töltésen, egészen a hátsó részegig. 3 egerészölyv körözött a levegőben, több dolmányos varjú társaságában. A tavat szegélyező fákra 2 meggyvágó, 6 zöldike ült ki. Eközben besétáltam a tocsogós részre, sikerült felrebbenteni 1 sárszalonkát

Egerészölyv (Buteo buteo)

Leheveredtem egy kicsit, egy szélcsendes, napsütötte részre. Vártam, hátha besiklik valami. Üldögélésem közepette több fajt is megfigyelhettem: 1 zöld küllő kopogtatta az egyik nyárfát, 1 vörös vércse vadászgatott a közeli legelő felett. Átrepült 1 holló, folyamatosan szóltak a barkóscinegék a nádas-gyékényes részekről.
A kocsihoz visszafelé menet még 1, kései vonuló barna rétihéja siklott be a tó környékére, de gyorsan távozott is; követve az én példámat...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése