2014. november 6., csütörtök

Leeresztett halastó

2014. 10. 30.

A Kispodárpusztai-víztározó

Hencz Péter blogján olvastam egy bejegyzést, melyben éppen a frissen lehalászott tóról esik szó. Szóval elhatároztam, ha lesz egy kis időm én is kinézek a területre. Csütörtökön akadt "lyukas óra". Úgy szólván du. 2kor felpakoltam, lekocsikáztam Kispodárpusztára.
A leeresztő csatornánál bőszen folyt a munka, 30 ember forgolódott a halszállító kamionok és a csatorna között. Különösebben nem zavartak, inkább a madarakra figyeltem.

Bőven volt élet a tó körül: kb. 230 nagy kócsag, 20 szürke gém, minimum 50 kormorán leste a pocsolyákban maradt halakat. Egy rövid, de sikeres látogatást tett 2 rétisas is; 1 fiatal, ill. 1 kifejlett példány emelte ki vámját a halak közül, majd az erdő felé távoztak. A mederben tartózkodott még 2 kanalasgém, 14 dankasirály, és néhány tucat tőkés réce. Érdekességnek még 1 fehér gólya is táplálkozott a mederben, igazán szép, egészséges állatnak tűnt.
Nagy kócsagok (Egretta alba)

Dankasirályok (Larus ridibundus)

Fehér gólya (Ciconia ciconia)

Ahogyan nézelődtem, több kismadár is átrepült a fejem felett. Sok kék és széncinege, erdei pinty repdesett a bokros részeken, örömömre egy kisebb csapat barkóscinegének a csilingelő' hangját is meghallhattam.
Az 5 óra eljövetele, ill. a markológép mederben való akciója' indulásra késztetett. De érdemes lesz még visszanézni!

Túlélő...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése