2014. november 12., szerda

Fügyész

2014. 11. 09.

Fügyész, mint elvezető árok

Az ebéd előtti órát még kihasználva sétáltam egyet a "Fügyész"-parton. 
Legelőször az "Akácoson" vágtam keresztül, kismadarakat szerettem volna fotózni. Több széncinege keresgélt a bodza bokrok között, de sajnos a rossz fények miatt itt nem született értékelhető kép. Kiérve az erdő szegélyére, egy kisebb citromsármány csapatot fedeztem fel. Bőszen bujkáltak a varjútövis benge-kecskefűz bokrok között.
Citromsármány (Emberiza citrinella)

A folytatásban az egykori Lőtér, ma tehenészet irányába indultam. Fölöttem 2 egerészölyv körözött, átrepült továbbá 1 szajkó is. A nyárfák takarásába érve 2 nagy fakopáncsot nézegettem egy darabig, majd hirtelen 25 tőkés réce kapott szárnyra a kisebb tavakról. Gyorsan, hápogva emelkedtek az égig...

A réce-röptetés' után ráfordultam az árokpartra. A nádban és a fűzfák sárgoló levelei közt kék cinegék repdestek, közben megosztva a terepet széncinkékkel is. Az egyik magasabb nyárfára 4 kenderike ült ki, bár mire a közelükbe csúszhattam volna, tova szálltak.
A gyors kiruccanás végén, már a kertajtóból vettem észre a Ny-i irányba húzó, kb. 50es bíbic-csapatot. Azt hiszem megéhezve ültem ezek után az asztalhoz...
Kék cinege (Cyanistes caeruleus)

Vajszínű ördögszem (Scabiosa ochroleuca)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése