2015. április 8., szerda

Nóráp

2015. 04. 03.

Viharos halastó

A szeles idő ellenére mégiscsak nekivágtam a Nórápi halastónak. Legalább nem esett az eső. De térjünk is a lényegre: 10 óra körül értem oda, aztán körbesétáltam a tavat. Próbáltam szélvédett helyet keresni, ahonnan jobban is körülnézhetek; mondanom sem kell bőven rám fért.
Fehér gólya (Ciconia ciconia)

Legelőször ez a fehér gólya fogadott. Az egyik földről próbálták elvezetni a belvizet, kisebb földmunkával; gondolom itt próbált élelem után nézni. Sajnos túl közel nem engedett. 2 vörös vércse szitált a levegőben, a legelőn egy 30as seregély-csapat keresgélt.
A tóra ráfordulva viszonylag kevés madár mutatkozott. Azok is a gát takarásában, szélvédett helyen. Szóval nekiindultam a külső-gátoldalon, megpróbáltam becserkelni a fajokat. A vízen több mint 30 szárcsát, 20 tőkés récét, 30 böjti récét és 2 búbos vöcsköt ringattak a hullámok. A nád felett 3 nagy kócsagot, 1 barna rétihéja tojót sodort tova a szél. Felreppent 1 sárszalonka is; és mire visszaértem a gátőr-házhoz 2 bütykös hattyú bújt elő rejtekhelyéről. 
 
Böjti réce (Anas querquedula)

Búbos vöcsök (Podiceps cristatus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése