2015. április 28., kedd

Nórápi halastó

2015. 04. 26.

Nóráp

A hosszabb kihagyás után egy rövid, kb. 2 órás kiruccanásomról szeretnék egy bejegyzést közölni. Szóval vasárnap délután kikocsikáztam Nórápra, felállítottam a spektívet a töltésre, nézelődtem.
A tavon több tucat szárcsa kergetőzött, 4 búbos vöcsök párt ringattak a hullámok. A növényzetből előúszott 1 bütykös hattyú, fel-felreppent több tőkés réce, ill. 1 kanalas réce tojó is megmutatta magát. A partoldalban 6 billegetőcankó, 1 erdei cankó, 1 bíbic és 9 nagy kócsag keresgélt.
Billegetőcankó (Actitis hypoleucos)

A továbbiakban hátrasétáltam a tocsogósabb, -pontosabban a már kiszikkadt rétekre. A nádasból intenzíven szóltak a vöröshasú unkák-kórusai; a változatosságot a nádirigó, a foltos nádiposzáta és a nádi tücsökmadár strófái biztosították.
A dallamok közepette árnyékokra lettem figyelmes. Felnézve a magasba először 2, majd egy harmadik fekete gólya termikelt be felém. Feltételezem egy pár (tartósan együtt mozogtak), ill. egy "hódító harmadik" siklott tova a pár kör megtétele után:
  


Fekete gólya (Ciconia nigra)

Természetesen ezek után még jobban figyelgettem a légteret. A szemem elé került 2 barna rétihéja, és a Peti által többször is megfigyelt világos egerészölyv is. A falu irányából átrepült a töltés felett 1 fehér gólya. Közben megérkezett a tóra egy új listás fajom, mely történetesen 1 kis sirály
Fehér gólya (Ciconia ciconia)

Kis sirály (Hydrocoloeus minutus)

A kiruccanás befejezéséül még 2 sárga billegető szállt le a töltésre, az egyik madár gyanús lett, már ami a további billegető alfajokat jelenti. Még várom a pontos határozást!
De a lényeg-a-lényeg, remek kis kikapcsolódást nyújtott ez a pár óra, és nem utolsó sorban sordély-trillák'kal térhettem vissza az autóhoz...

Sárga billegető (Motacilla flava)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése