2015. április 5., vasárnap

Kispodárpuszta

2015. 03. 30.

Rövid kiruccanás

Elég bosszantó, hogy amikor itthon töltheti a napjait az ember nem mehet ki a szabadba, ennek egyszerű oka van: mostanság folyton esik. Ahogyan reggel felébredtem mégiscsak kisütött a Nap, így elhatároztam délután kiugrok a Kispodárpusztai-halastóhoz.
Kb. 13 óra lehetett amikor parkolni kezdtem; rögtön egy kedves vendég fogadott: az egyik akácfán 1 búbosbanka egyensúlyozott. Megérkezett a 2015-ös Év Madara.
Szépen besétáltam a tóhoz, elkezdtem átnézni a vízen tartózkodó élőlényeket. Sajnos azonban nem időzhettem sokat a nézelődéssel, pláne a fényképezéssel. Baljós fellegek közeledtek É-ról, így éppen csak kiértem elázás nélkül a kocsihoz. Marad a lista, a 30 perc alatt látott fajokról:
2 barázdabillegető, 1 egerészölyv, 2 barna rétihéja, 16 kormorán, 4 kis vöcsök, 12 búbos vöcsök, 2 bütykös hattyú, 3 nagy kócsag, 1 szürke gém. És ugye a récék: tőkés réce, csörgő réce, böjti réce, barátréce, kanalas réce, kendermagos réce.
Búcsúzásképp azért sikerült az ablakból egy kép:

Barna rétihéja hím (Circus aeruginosus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése