2014. november 14., péntek

Nádas

2014. 11. 09.

Gyimóti-nádas

A vasárnap folytatásaként 14 óra magasságában a "Gyimóti nádas" felé ballagtam még el. A napsütés kellemes, igazi késő-őszies hangulatot teremtett, így érdeklődve figyeltem a környezetet. Szerencsére madarakban sem volt hiány!
Legelőször 2 nálunk telelő mezei pacsirtát pillantottam meg, miközben a távolban, a Kis-Séd túlsó partján 1 vörös vércse vadászgatott. A ragadozó madarak terén, még 1 egerészölyvvel is összefutottam, kényelmesen megnézhettem magamnak, miközben az egyik közeli fát választotta ki megfigyelőpontjának.

Mezei pacsirta (Alauda arvensis)

A nézelődés befejezése után a tagutak melletti bokrosok élővilágára összpontosítottam. Viszonylag sok kismadár mozgott a területen: kenderikék szálltak ide-oda a kukoricásokban, tengelicek-csapatai lepték meg a magasabb nyárfákat. Mezei verebek kutattak az árokpartokon, széncinegék forgolódtak a már csupasz ágakon. Idei első fenyőrigómat is sikerült megpillantanom, de gyors szárnycsapásokkal távozott a keskenylevelű ezüstfa ágai közül.
Széncinege (Parus major)

Tengelic (Carduelis carduelis)

A falutól már csak pár lépésre lehettem, mikor egy árny suhant át felettem, és leszállt egy nyárfára. Gyors látcsövezés, majd egy kis lopakodás a jobb fotó érdekében:
Karvaly tojó (Accipiter nisus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése