2014. december 1., hétfő

Ködös Marcal-medence

2014. 11. 29.

Hattyúk nyomában

A borús, esős idő ellenére elhatároztam mindenképpen megyek egy kört; nem is akárhová, egyenesen Celldömölk környékére. Csabi pár héttel ezelőtt egy nagyon is remek fajt talált a területen: 1 kis hattyút. Másnap Péter "kiegészítette" 3 énekes hattyúval a palettát. 
Szóval nekiindultam.
Viszonylag könnyedén megtaláltam a szóban forgó belvízfoltot. Utam során egy kisebb csapat fenyőrigóba botlottam, majd a Marcal megpillantásakor 1 jégmadár repült el a víztükör felett. Sajnos a belvízen csak 2 bütykös hattyú úszkált, így elhatároztam várok egy kicsit. Közben alaposan körbe-spektíveztem a környéket: 1 hím vörös vércse vadászgatott, átrepült 1 kormorán, 8 tőkés réce. A nádszálak között kék cinegék forgolódtak, a kisebb fűz bokrokon mezei verebek és citromsármányok nézelődtek.
Közel 1,5 órás várakozás után -bevallom- meguntam kicsit a dolgot; áthajtottam a Piriti-rétekre...


Bütykös hattyú (Cygnus olor)

A marha-legelőn lévő belvízfolton aztán megpillantottam a keresett madarakat: 3 énekes hattyú. Kényelmesen lepakoltam a cók-mókot', felállítottam a spektívet; élveztem a madarak látványát. Kezdetben nagyon nyugodtam viselkedtek, tollászkodtak, nézelődtek. Gondoltam közelebb kúszok egy kicsit a fénykép kedvéért, de el, semmi képpen sem akartam reptetni őket. Legalábbis én nem! "Végre" megjött egy motoros, tett a további dolog alakulásáról...
Énekes hattyú (Cygnus cygnus)

Csendélet... 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése