2017. január 8., vasárnap

Dákai erdő

2016. 12. 31.

2016 utolsó sétája 

A szép idő csak-csak kicsalogatott még a szilveszteri őrület' előtt. Így hát elterveztem körülnézek a Dáka határában lévő erdőben, ill. rögtön a Kispodárpusztai-víztározó környékén.
Égeres

Az elmúlt napok fagypont alatti hőmérsékletének hála, elég rendesen sikerült körbejárnom az éger-fűz-lápos területeket, egészen bemerészkedtem a nádas-gyékényes részekig.
Az erdei részeken a megszokott kismadarakon (kenderikék, széncinegék, kék cinegék, őszapók, meggyvágók) kívül ritkábban látható fajokat is sikerült megfigyelni. A fehér fagyöngy örökzöld bokrai közül legalább 15 léprigót figyelhettem meg. A bokrokkal tarkított szegélyekben egy kb. 70 példányt számláló csíz-csapattal hozott még össze a madarász-szerencse'.

Fehér fagyöngy (Viscum album)

Meggyvágó (Coccothraustes coccothraustes)

Csíz (Carduelis spinus)


A tó hátsó részein aztán beindult az élet. Tőlen nem messze 1 subadult rétisas emelkedett a levegőben, megreptetve a Bittva be nem fagyott vizén pihenő, kb. 300 tőkés récét. Fenséges módon tett pár kört felettem, majd az erdő egyik nagyobb tölgyfájára ült ki. Hasonlóan tettem én is, bár nekem csak' az egyik magasles jutott. Figyelgettem tovább: pár nagy kócsag, kormorán repkedett még a levegőben, az egyik száraz ágra 1 karvaly ült ki néhány perc erejéig. Végül a rétisast 2 holló kísérte a levegőben, én pedig visszabaktattam az autóig...

Tőkés réce (Anas platyrhynchos) tojó és gácsér

Rétisas (Haliaeetus albicilla)

Hangulat...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése