2017. január 25., szerda

Kis-Séd

2017. 01. 21.

Makkos, Kis-Séd mentén

A  -5°C-os, napsütéses, szélcsendes időben a falu másik határán barangoltam. 
A "Makkos" környékén pár őzet zavartam meg, itt-ott kismadarak ücsörögtek a tölgy- és nyárfákon. A Pápai-Bakony-ér nem fagyott be túlságosan, így mellette nagy kócsagok és szürke gémek halászgattak. Az egyik kócsag későn vett észre, így sikerült lencsevégre' kapni.
Pápai-Bakony-ér

Nagy kócsag (Egretta alba)

Szóval haladtam tovább. Következik a torkolat, ahol a Kis-Sédbe ömlik a Bakony-ér vize. Ide ácsoltak egy frappáns kis hidat; szóval kihasználva ezt, átmásztam a fa-építményen. Eddig még nem jártam ezen a parton, így megcéloztam egy hatalmas fűzfát. Közben legalább 30 mezei pacsirta rebbent fel az egyik vetésről, és a kis akácfoltban ismét nézelődhettem. több mint 300 kismadár mozgolódott. Citromsármányok, mezei verebek, tengelicek:

Mezei veréb (Passer montanus)

Citromsármány (Emberiza citrinella)

Tengelic (Carduelis carduelis)

Közben 2 egerészölyv körözött, 1 holló jellegzetes hangja törte meg a némaságot. A "Gyimóti-nádas" környékén 1 kékes rétihéja hím vadászgatott, miközben felettem 54 vetési lúd húzott északnak...
Vetési lúd (Anser fabalis)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése