2016. december 26., hétfő

Kispodár

2016. 12. 26.

Egy gyors kiruccanás

Hiányzott már a jövés-menés, így a hétfői nap kora délutánját ilyen cselekvésre szántam. Nekiindultam a Kispodárpusztai-tónak. Elég borongós volt az idő, viszont a hőmérséklettel nagyon elégedett lehettem. Kényelmes, szélmentes.

A tavat szépen lassacskán leeresztik, ennek megfelelően apad a vízszint. Elkezdtem körbenézni a tavon. Kb. 100 nagy kócsag, jó pár szürke gém halászgatott a sekély vizekben. 34 kormorán körözött felettem, át-átszállt több dolmányos varjú, 1 karvaly. A kevés vízfelület miatt, nem is tartózkodott réce a tavon. Legalábbis először ezt hittem: egyszer csak nagy robajjal a nádas mögül -vélhetőleg egy öbölből- felrebbent kb. 200 tőkés réce. Tettek egy nagy kört, aztán visszaszálltak a jól bevált búvóhelyükre. 
Nagy kócsag (Egretta alba)

Kormorán (Phalacrocorax carbo)

Sajnos ezek után nem nagyon történt semmi. Sétálgattam, hallgatóztam. Csupán pár kismadár mozgott a gazos-bokros területen a gát külső oldalán. Kék cinegék, ökörszemek. Aztán egy kisebb őszapó csapat. Kerestem egy kis hívó-hangot a telefonomon, elhelyezkedtem, aztán próbáltam pár értékelhető képpel zárni a napom...
Őszapó (Aegithalos caudatus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése