2016. december 7., szerda

Kispodárpuszta

2016. 12. 04.

Befagyott halastó

Elég régen látogattam már meg a környék halastavait, így a vasárnap délutáni programomba beiktattam először a Kispodári-, majd a Nórápi-halastavat.
De kezdjük sorban!


Valamiért nem számítottam rá, hogy a tó majdnem teljes felülete be lesz fagyva; csupán a Bittva befolyásánál  volt némi szabad vízfelszín. Szóval ennek tükrében nézelődtem tovább a környéken. Elég sok nagy kócsag és szürke gém vadászgatott a leeresztő csatorna mentén, ill. a környező szántóföldeken; néha azonban visszajártak a tóhoz. Ekkor próbáltam őket a nádfal mögül' elcsípni.
A többi madarat a récék jelentették: legalább 500 tőkés réce, és kb. 50 csörgő réce ácsorgott fél-lábon a jégen. Örömmel nézegettem őket, hátha kiszúrok valamilyen más fajt is; de végül csak a gácsérok színpompás tollazatával voltam kénytelen megelégedni'.

Nagy kócsag (Egretta alba)

Tőkés réce (Anas platyrhynchos)

Ezek után átgurultam a Nórápi-tóhoz. Itt is meglepetés ért, hiszen itt pedig a víz tűnt el. Leeresztették a tavat. Becsületből lesétáltam a "partra", és a körbelátcsövezése m eredményeképp (2 dolmányos varjú) hazafelé vettem az irányt.
Az autóból még sikerült lencsevégre' kapni 1 vörös vércsét, Nóráp község javára...
Vörös vércse (Falco tinnunculus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése