2016. december 11., vasárnap

Fertőújlaki libák

2016. 12. 09.

A Borsodi-dűlő vendégei

Az idei libaszezonom' ezzel a madarászással kezdődik. Eddig sajnos nem jutottam ki a kedvenc -Marcal-medencei- területeimre, de azt hiszem nem is nagyon indult be nálunk ez a szezon.
No de vissza a Fertő keleti oldalára, a Borsodi-dűlőre.


Ismételten a Sopronból hazafelé tartó utamat színesítettem meg. Legelső mozzanatként rögtön egy kukoricatarlón táplálkozó csapatot vettem észre. Szerencsére, épp egy akácos volt a tarló, ill. az út között; szóval kényelmesen sikerült elhelyezkednem, és körbe-spektíveznem őket. A tömeget nagy lilikek és nyári ludak alkották.

Táplálkozó csapat

Ezek után kényelmesen leparkoltam, majd felmásztam az egyik madármegfigyelő toronyra, a Borsodi-dűlővel szemben. Élveztem a hangulatot: vadludak ezrei gágogtak' hangosan, mind a szomjukat oltó madarak, mind az épp hosszú "V"-betűkben érkezők. Ismételten a spektívé volt a főszerep: elkezdtem szépen végignézni a madarakat, hátha akad köztük ritkaság. "Sajnos csak" a ludakat itt is nagy lilikek és nyári ludak egyedei színesítették. Közbe-közbe csináltam pár képet; pláne akkor, amikor 1 subald rétisas megreptette a társaságot. Hatalmas élmény volt!

Tömeg

A fotózás persze nem maradhatott máskor sem el. Próbáltam a berepülő csapatokat fotózni, figyelgetni a fajokat. Egyszer-kétszer egész közel is lefényképezhettem a madarakat.
Ha krúgatás'ra figyel fel az ember, természetesen mindig a darvak jutnak rögtön az eszünkbe. 33 daru húzott át a terület felett. Nézegettem a récéket is: rengeteg tőkés réce, csörgő réce tartózkodott a vízen, ill. a jégen. Az érdekesebb fajok kisebb számban voltak jelen: fütyülők, kanalasok, kendermagosak, nyílfarkúak. Egy érdekes csoportot jelentettek még az ásóludak. Mindig megfigyelhet az ember itt eme fajokból, 11 bütykös ásóludat szúrtam én is ki. Sirályok is jöttek-mentek az élőhelyen. Sárgalábú, vihar és dankasirályok kerültek fel a listára.

Nagy lilik (Anser albifrons)

Daru (Grus grus)

Madárfajok...

A kiruccanás végére egészen megéreztem már a decemberi hideget. Szóval a kezeim már kellően átfagytak, a madarakat sikerült -ha nem is alaposan, de rendesen- átnézni. Így összeszedelődzködtem, és ahogy a  vadludak visszaindultak a táplálkozó területekre; én is Pápának vettem az irányt...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése