2015. július 28., kedd

Halastó

2015. 07. 25.

Nóráp 


Első szabadnapomat ezen a nyáron Nórápon kezdtem meg. Igazán rám fért már egy kis pihi így, felültem a töltésre és nézelődtem csupán.
A nyári, tikkasztó melegben a tavon több "igazi" vízi madár is tartózkodott. Megörültem nekik, hiszen nem sűrűn lát errefelé az ember ilyenfajta jószágokat'. Szóval a tó felett 3 dankasirály, 4 küszvágó csér és 2 kormos szerkő repkedett. Remek fotó-, és figyelemlekötő-témát nyújtva.

Dankasirály (Larus ridibundus)


Küszvágó csér (Sterna hirundo)

fiatal Kormos szerkő (Chlidonias niger)

Kormos szerkő (Chlidonias niger)

A levegő alapos körbefürkészése után a víztükörre is rá-spektíveztem'. Szóval elég sok madár úszkált a tavon. A pelyhes generációtól, a fiatalokon át egészen a kifejlett madarakig. 3 nyári lúd szállt gyorsan tova, pár tőkés réce társaságában; több mint 25 búbos vöcsök, 6 kis vöcsök, 30-egynéhány szárcsa és 2 bütykös hattyú szelte a hullámokat.
fiatal Szárcsa (Fulica atra)

A part környékén is volt jövés-menés bőven. A nádszegélyben többször megfigyeltem 1, élelmet hordó nádirigót; távolabb 1 törpegémet. Továbbá ácsorgott még 3 szürke gém, felreppent 1 bakcsó is. A kisebb termetű szárnyasokat 4 bíbic, 6 billegetőcankó és 1 sárszalonka képviselte. A gáton 3 barázdabillegető figyelmeztetett mindenkit 1 vörös róka átsurranásáról.
Bakcsó (Nycticorax nycticorax)

 fiatal Bíbic (Vanellus vanellus)

Sárszalonka (Gallinago gallinago)

A pihenés végén összeszedelőzködtem, visszafelé indultam a kocsihoz. Természetesen közben nézelődtem, próbáltam elcsípni pár fajt a fényképezőgéppel is. Rengeteg balkáni gerle oltotta szomját a tó lefolyásánál, 4 örvös galamb is átrepült. Füsti fecskék vadászgattak, és legalább 300 egyedet számláló vetési varjú csapat jött-ment a szántók és a tó körül...
Vetési varjú (Corvus frugilegus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése