2015. július 6., hétfő

Kis-Séd

2015. 06. 19.

Kis-Séd menti barangolás

Tettem egy gyors kört a mamától kiindulva. Nem akartam túl nagy sétát beiktatni a délutánba, így csak a Kis-Séd mentére ugrottam ki. Az oda vezető úton 2 egerészölyv körözött felettem, átrepült kb. 6 vetési varjú is. Az egyik tagút széléről egy vegyes mezei-házi veréb csapat reppent fel.
Veréb-csapat

A "Kanáris" elérése előtt egy árpa-táblán haladtam keresztül. A közepes északi szél meg-meglengette a kalászokat, ezzel egy hangulatos hullámzást adva a környéknek. A szél hátán füsti fecskék vadászgattak, felreppent 1 mezei pacsirta.

Füsti fecske (Hirundo rustica)

Az egykori mocsárrétes területet mára lekaszálták, csupán a nagyobb nádfoltok; és néhány, még nedvesebbnek mondható sásos-rész áll még a lábán'. A szénabálák környékén 2 sárga billegető mozgott. A távolban átrepült 1 vörös gém, az egyik susnyából' 1 fácán kakas tett egy kisebb kört, de jöttömre ismét a fedezéket választotta. A nádfoltokban a nádi énekesek hallatták hangjukat. Trilláikról megismertem 1 énekes nádiposzátát; és több, kb. 5 foltos nádiposzátát is. Sajnáltam, hogy nádirigó és nádi tücsökmadár nem színesítette a palettát, ez eddigi években mindig összefutottam itt egy-két példánnyal.
Sárga billegető (Motacilla flava)

Foltos nádiposzáta (Acrocephalus schoenobaeus)

A hazavezető út még tartogatott egy kis meglepetést. Miután összetalálkoztam a vadőrrel, egy gyors, kb. 1 órás diskurálás után egy helyi új faj reppent fel mellőlem a fűből. 1 nyaktekerccsel hozott össze a madarász-szerencse...
Nyaktekercs (Jynx torquilla)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése