2015. július 11., szombat

Nagyacsád

2015. 06. 26.

Nagyacsádi lucernatábla

Tikkasztó meleg, gyenge északi szellő. Mégiscsak kint sétálok már a "Takácsi úton", figyelgetem az akác és nyárfákon tova reppenő madarakat. 1 tövisszúró gébics hím, 1 citromsármány vár be lőtávolba' csupán. A porból 15 mezei veréb kap szárnyra, a magasban 1 egerészölyv kering mozdulatlan szárnyakkal.
Tövisszúró gébics (Lanius collurio)


Citromsármány (Emeriza citrinella)

Kiértem a "Fügyész" melletti lucerna földre, nem rég lett lekaszálva, így friss zöld most a tábla. A csekély magasságnak köszönhetően ideális vadászterület a ragadozómadaraknak. Kb. 30 perces ott tartózkodásom ideje alatt; 2 vörös vércse és 2 barna rétihéja portyázott a terület felett. A további veszélyforrást a rágcsálókra nézve 1 nagy kócsag és 1 fehér gólya jelentette. Áthúzott felettem továbbá 2 kakukk, 1 örvös galamb is. A fák közül egy nagy, kb. 3000es seregély-csapat lepte el a lucerna hátsó részét. Bőszen nézegettem őket, érdekes az ilyen tömegbe belelátcsözeni.
Seregély (Sturnus vulgaris)

Valami motoszkálást hallottam az árok túlsó oldaláról. Először 1 mezei nyúl baktatott végig a keskeny kukorica-sávban, majd a búzakalászok közül két fül meredt rá: 1 őzsutát zavartam meg, elegáns ugrásokkal ott is hagyott.
Az egykori lövészsáncok környékét alaposan benőtte a kökény-galagonya kettőse. A bokrok takarásában aztán 1 kis rókafejet vettem észre pár másodperc erejéig. A fejem felett 1  sárgarigó küzdött 1 dolmányos varjúval, gondolom a fészke környékéről akarta elüldözni a szürkét'...
Mezei nyúl (Lepus europaeus)

Mogyorós lednek (Lathyrus tuberosus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése