2014. augusztus 13., szerda

Fiatal őzbak

2014. 08. 11.

Nagyacsádi őzbak

A délutáni órákban pár órás kujtorgást terveztem. A "Magaslesig" tartott a séta, majd a "Fügyész" mellett végig baktatva, a  "Kaszálóra" ránézve hazafelé indultam. A madár mozgás elég gyatra' volt, de inkább csak a kiruccanás kedvéért indultam útnak.
Szóval összesen 4 egerészölyvvel, 2 vörös vércsével találkoztam a ragadozó-fauna képviseletéből. A múltkori, réti fülesbaglyos találkozásnál figyeltem még fel egy 9 egyedből álló fiatal bíbic-csapatra, most is a területen tartózkodtak. A "Fügyész"-árokból sikeresen felvertem 1 fácán kakast, ill. 1 barna rétihéja hímet.

A vagy 2 órás mászkálás után a viharfelhőktől "megijedve" hazafelé indultam. Rátértem a "Cigány útra", ami már a falu tőszomszédságában kanyargott. Az egyik kukorica tábla mellett elhaladva, egy őzön akadt meg a tekintetem.

A jó szélnek, és a jó takarásnak hála, egészen közel tudtam osonni a bakhoz. Ahogyan kicsúsztam a kukorica-szárak takarásából, szépen lassan ő is észrevett. Először nem tudta mire vélni, azt a zöld, kuporgó valamit a gazban, így hát szépen lassan közeledett...
Aztán a folytonos kíváncsiság, ill. a rászelelés rögtön gyanakvóvá tette fiatal barátomat. Köpcösen oldalt fordult, haptákba vágta magát; és lassacskán nekiiramodott a következő kukorica táblának...

Második agancsú fiatal őzbak (Capreolus capreolus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése