2014. augusztus 4., hétfő

Nórápi halastó

2014. 07. 31.

Felszerelés kipróbálva...

Először is a cím: régóta vágyakoztam már egy spektívre, mely igazán hiányzott még a felszerelésemből. Ezen a napon ez megszűnt; megérkezett Yukon 6-25/25-100*100-as új szerzeményem. A nyári munka utolsó napján (a reggeli jelölés után) nekiindultam körbenézni. Szó szerint, a spektívvel.
Felszerelés...

Na de foglalkozzunk a kiruccanással is! Felültem a töltésre, nézelődtem; eközben lassan feléledt a tóvilág.
A vízen 1 vízityúk úszott át, miközben a nádszegélyeknél kb. 25 szárcsa keresgélt élelem után. A tó nyílt területén 16 búbos vöcsök élvezte a napsütést. A levegőben 4 barna rétihéja rótta köreit, megosztva a légteret 2 fehér gólyával. Az egyik póznáról 1 küszvágó csér indult támadásnak'. Közben kisebb-nagyobb tőkés réce csapatok is felrebbentek.
Búbos vöcsök (Podiceps cristatus)

Tőkés réce gácsér (Anas platyrhynchos) rejtőzködő tollruhában

A nézelődés közepette rövid, de éles hangra lettem figyelmes a leeresztő csatorna környékéről. Belenéztem a távcsőbe, és már rohantam is fényképezni! "Magyarország ékköve", egy tojó jégmadár vadászott sikeresen, majd gyorsan távozott is. Új fajom, régóta fájt Rá a fogam'...
Jégmadár (Alcedo atthis)

Ha már egyszer elhagytam a megfigyelőpontomat, gondoltam végig baktatok a töltés mentén, csinálok pár képet a tocsogós sarokban is. Örömömre 2 billegetőcankó, ill. 1 szürke cankó keresgélt. Kattintottam jó pár képet erről a partimadárról, majd miután távozott, én is visszafelé igyekeztem a megfigyelőpontomhoz. 

Szürke cankó (Tringa nebularia)

A hazafelé indulás előtt még pár percet ismételten nézelődtem. Megjelent 2 kis vöcsök, és 2 fiatal kormorán.
Erre a pár órás kikapcsolódásra még sokáig emlékezni fogok: egyrészt itt, Nórápon próbáltam ki elsőnek spektívemet; másrészt természetesen a jégmadár...
Kormorán (Phalacrocorax carbo)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése