2014. augusztus 6., szerda

Réti fülesbagoly

2014. 08. 01.

Réti füles'...

Augusztus első napját Nagyacsádon töltöttem. Az esti derengésben nekiindultam a határnak, először őzbakot szerettem volna látni. Azonban ez nem így lett!
Ismerősöm tárcsázását néztem egy magaslesről, figyelgettem a vetési, ill. dolmányos varjakat. Más is felröppent: Réti fülesbagoly (Asio flammeus).


Hazánkban fokozottan védett (eszmei értéke: 250.000 Ft); ritka, földre fészkelő bagolyfaj. Főleg lápos területek sásrétjeiben, zsombékos mocsárréteken, nedves turjánréteken fészkel; magyarországi elterjedése a Dunántúlon a Hanságra, Kis-Balatonra, a Duna-Tisza közén a turjánvidékre összpontosul. A Tiszántúlon jelentősebb állományai élnek.


Táplálékát nyílt mezőgazdasági, ill. füves területeken szerzi; melynek csaknem 100%-t kisemlősök jelentik.
A fészkelési időszak után, augusztustól a madarak elkezdenek kóborolni. Feltehetőleg az általam megfigyelt példány is így keveredett a környékünkre. 

Ahogyan rászállt a közelemben lévő egyik fára, lassan; de folyamatosan közelítettem. Közben természetesen kattogott a fényképezőgép.
Végül még pár infó a faj megjelenéséről:
Legkönnyebben az
erdei fülesbagollyal téveszthető össze, azonban madarunk egy árnyalattal nagyobbnak, ill. repülés közben fakóbbnak tűnik. Szárnycsúcsa fekete, a mell csíkozása erőteljesebb, a faroktollakon széles harántsávok találhatók. A tollfülek aprók. A szivárványhártya világossárga.

Réti fülesbagoly (Asio flammeus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése