2014. január 24., péntek

Nóráp

2014. 01. 23.

Halastó a falu ölelésében

A vizsgaidőszak végeztével egyből kirándulást szerveztem. Halastavas kirándulást. Először a nórápi-tavat vettem közelebbről is szemügyre, de a friss lehalászás következtében (ill. a gáton jövő-menő munkások miatt) nem sok időt töltöttem a környéken.

A lecsapolt mederben dolmányos varjak keresgéltek egy szürke gém, ill. 23 kócsag társaságában. Sajnos mikor felbukkantam a töltés végén, a kócsagok szárnyra keltek, így "kócsag-medres" kép nem született...

Nagy kócsag (Egretta alba)

Egy rövid sétát tettem a tó ÉNy-i részén, hátha a tocsogósabb, vegetáció-dús területen látok valamit. Sajnos itt nem mutatkozott semmi, leszámítva a bokrok között keresgélő széncinegéket, a fasorok között repkedő szarkákat; ill. a közben be-beszálló vetési varjakat.
Végül megnyugodtak a kócsagok is, beszálltak az egyik pocsolyához...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése