2014. január 8., szerda

A 2013as év 86. napja terepen

2013. 12. 31.

Az év utolsó -madarász- napja

A 2013-as év utolsó napjaiban egy nagyobb sétát terveztem. Ismételten az Acsádhoz közeli, ÉK-i területeket szerettem volna alaposabban megnézni magamnak.
12:30 környékén elindulva, a gyorsabb haladás érdekében átvágtam pár szántó földön. Ezen a területen különösebb emlős-, madármozgás nem volt.

A kisacsádi vasútállomás régi épületeinek se híre, se hamva; csupán az egykori utca macskakövei ismerhetők még fel, imitt-amott a növényzet „fogságában”. Ezen a rövid szakaszon végigsétálva már több élőlénnyel találkoztam: a vastagabb fákon harkályok kopácsoltak, hangos reccsenésekkel őzek ugrottak ki a sűrűből, lépteimre feketerigók, ill. szajkók reppentek fel.
Elérve a homokbányát, (ahol korábban rendszeres látogató voltam, hiszen gyurgyalagok ideális élőhelye a homokbánya-partfala), sajnálatos módon kévés madár mozgott. Néhány szarka, dolmányos varjú, ill. egerészölyv volt megfigyelhető a légtérben.

Csendélet...

A vasút irányába tovább haladva K-i irányba, egy kisebb csapat fenyőrigó húzott át a fejem felett. Összesen 18 példányt számláltam:

Fenyőrigó (Turdus pilaris)

Az egyik árokba benézve, egy eddig még fel nem fedezett fát vettem szemügyre. Egykor óriási fűz lehetett, de  az idő, a természet irányításba vette a dolgokat…
Fehér fűz (Salix alba)

Rákanyarodva a temetőtől induló útra, a bozótos között már kapkodhattam a fejem. Felettem tengelic-csapatok repültek, a fákon zöldikék „zsírozása” hallatszott. Egy nádasosabb részen 1 nádi sármány ült ki az egyik bokorra. A mezei szil virágrügyeit közelebbről is megvizsgálta egy kisebb kék cinege-banda, összesen 5 madár kutatott elemózsia után.
Kék cinege (Cyanistes caeruleus)

Nádi sármány (Emberiza pusilla)

A párhuzamos úton egy motoros törte meg a csendet, így 6 őz kezdett rohanni felém, a szántáson keresztül. Sajnálatos módon észrevettek, így nem közvetlenül előttem, hanem pár 100 méterrel arrébb váltottak át.
Európai őz (Capreolus capreolus)

Fagymentes hangulatkép decemberről...

A falu közelében húzódó árokpartra rákanyarodva 2 egerészölyvet vettem észre, ám ahogy én őket, úgy ők is engem. Így hát csak egy búcsú-tájképre futotta 2013 utolsó kattintása…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése