2014. január 21., kedd

Vizsgaidőszaki séta

2014. 01. 17.

Kis-Bittva, Makkos

A matek-tanulás közben jól esik egy kis séta, így tettem egy 1 órás kiruccanót Nagyacsád közelében. Eredetileg a belvizes foltokat akartam alaposabban szemügyre venni, sárszalonka-ügyben. Sajnos hiába jöttem-mentem a tocsogósokban, pár citromsármányon, nádi sármányon; ill. dolmányos varjún kívül semmivel sem találkoztam.
Így hát végigsétáltam a patakmentén, egészen a fiatal tölgyerdőig. Túl sokat nem időztem ( nem úgy mint múltkor, amikor egy zivatar elvonulását kellett kivárnom az egyik magaslesből).


Végighaladva a tölgyesen széncinegék, kékcinegék csiripelése töltötte be a teret. Hangos lármával 10-15 feketerigó repült keresztül a nyiladékon a környező kökénybokrok védelméből. Egy szajkó adta mindenki tudtára, hogy hol járok; így sajnos nem sikerült közelebb férkőznöm a 35-ös egyedet számláló fenyőrigó csapathoz.
Fenyőrigó (Turdus pilaris)

A hazafelé vezető úton még 1 egerészölyvvel, 3 citromsármánnyal és 1 balkáni gerlével találkoztam. Itt már több kép nem nagyon készült madarakról, így megint egy hangulatképpel zártam a napot...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése