2013. július 22., hétfő

Aratás

2013. 07. 21.

Arató-szezon

A hétvégei programomat már régebben elterveztem, hogy a munkagépek mellett, én is a határt fogom járni aratás idején. Ez mind nagyon szépen és jól is hangzik; csak tikkasztó melegben, kint a semmi közepén picit fárasztó-izzasztó is tud ez lenni.
Azonban ha már elterveztem, véghez is visszük: Zsófival kiballagtunk a közeli búzamezőre fényképezni.
Sajnos a várt madarak közül csupán egy távoli egerészölyv mutatta meg magát. Úgy látszik a gólyáknak, ill. más ragadozó madárnak is melege van!
Csupán a környező akác-erdőben keresgélt néhány seregély-csapat, az út menti árkokban tövisszúró gébics leste áldozatát:

Seregély (Sturnus vulgaris)

 Tövisszúró gébics hím (Lanius collurio)

A kevés -pontosabban kevesebb- madárnak köszönhetően inkább a növényekre szegeződött a figyelmem:
 Először is a "fő" téma: Közönséges búza (Triticum aestivum)

Közönséges orbáncfű (Hypericum perforatum)

Réti lednek (Lathyrus pratensis)

Végül még egy ok, hogy hamar abbahagytuk a nézelődést; nem hogy nézelődni, de igazából levegőt venni is nehéz volt:


Hazaérve kényelmes volt ledőlni-olvasgatni egy kicsit az árnyékos hintaágyba, de egy figyelmes természetjáró mindig éber: a fölöttem lévő cseresznyefára egy kenderike tojó szállt le, távolabb a hím.
Örültem, hiszen ezek az adatok új fajjal gazdagították a Nagyacsád-i fajlistát!



Kenderike tojó (Carduelis cannabina)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése