2015. március 10., kedd

Nagyacsád

2015. 03. 07.

Nagyacsádi kör

Szombat délután, kb. 12 fok, ragyogó napsütés, gyenge K-i szél. Nekiindultam a régen nem látott Acsádi határnak.
Legelső említésre méltó állomásom a kisacsádi homokbánya. A fő madármozgást a "fekete" szárnyasok jelentették. Viszonylag sok, 150 feletti vetési varjú szelte a levegőt, 6 dolmányos varjú idegesített 2 egerészölyvet. Továbbá 3 holló nézett meg magának, többször átrepültek felettem. Szarkák, szajkók ugráltak ágról-ágra; átsuhant 1 zöld küllő is.  A kismadarak képviseletében 1 hím házi rozsdafarkú, ill. 12 fenyőpinty mutatkozott meg. 

Egerészölyv (Buteo buteo)

Holló (Corvus corax)

Fenyőpinty (Fringilla montifringilla)

Széncinege (Parus major)

Következett a Pápa-Csorna vasútvonal mente. Szépen végigsétáltam a tagúton nézelődtem, fényképeztem. Még elég nagy fenyőrigó-csapatok kutatnak élelem, és ivóvíz után a táblákon; immár vegyülve a közben megérkező seregélyekkel. Az egyik árokból 1 őzsutát ugrasztottam ki, a távolban 1 karvaly tojó reptette a seregélyeket, de eredménytelenül távozott. 
Seregélyek (Sturnus vulgaris)

Fenyőrigó (Turdus pilaris)

Citromsármány (Emberiza citrinella)

Őz suta (Capreolus capreolus)

A sétálgatás vége felé érve felültem a szokásos, Takácsi úti magaslesre. Innen is sikerült megfigyelni 2, nászrepülő egerészölyvet; átrepült 1 kékes rétihéja tojó. A ragadozók létszámát 2 vörös vércse is növelte. A szárnyas élőlényeknél maradva 60 bíbic emelkedett közben a magasba az egyik belvízfolt mellől. Körülöttem nádi sármányok, mezei verebek, széncinegék repdestek az árokpartokon. Trillázott 1 mezei pacsirta is, a kék ég felé tartva'.
Hazamenetel közben őzeket kaptam ég lencsevégre, ezzel a hangulattal zártam március első szombatját.

Bíbic (Vanellus vanellus)


Őzek (Capreolus capreolus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése