2015. március 13., péntek

A Makkos

2015. 03. 08.

Névnapi kiruccanás

A délelőtt folyamán ismételten egy fotós-kalandot iktattam be Nagyacsád és Békás között. Ennek a fő állomás a Makkos lett. Szóval nekivágtam kezdetben sárdagasztás közepette elérni az egyik tagutat. A bokorsorokban, magasabb nyárfákon énekeltek a madarak. 1 énekes rigó ült fel a legmagasabb nemes nyárra, körülötte 1 nagy fakopáncs jelezte revírjét erőteljes dobolásokkal'. Folyamatosan énekeltek a citromsármányok, széncinegék, erdei pintyek. 2 egerészölyv termikelt a magasban, átrepült 2 örvös galamb is. A szántókon még itt-ott felfedezhető pár "kisebb Balaton", az egyik ilyen belvíznél 41 bíbicet sikerült megfigyelni. 
Bíbic (Vanellus vanellus)

Elértem a tölgyerdőt. Nem akartam megkerülni, inkább keresztben átvágtam a Bakony-ér partig. Az erdőben való jövés-menés során 1 őzsutát futtattam meg. Kiérve az árokpartra először fenyőrigókra, majd két kisebb madárra lettem figyelmes. Az egyik fa mellé lekuporodva figyeltem a kibontakozó cselekményt: 2 őszapó építette bőszen mesteri kis fészkét, kíváncsi leszek sikerül-e majd madárfiókákat is fotóznom...
Fenyőrigó (Turdus pilaris)


Őszapó (Aegithalos caudatus)

Őszapó fészek

Végig sétáltam a Bakony-ér, majd a Kis-Séd mentén is. Megnéztem az elöntéseket. Már nincs olyan magasan a vízszint, mint pár héttel ezelőtt, viszont még mindig locs'-pocs' az egész. Itt főleg a ragadozók tűntek fel a porondon: 2 vörös vércse szitált a levegőben, 2 egerészölyv vadászgatott, ill. szép fényekben átrepült 1 kékes rétihéja tojó is. Az itt említésre méltó madarak közül még az a 2 sárszalonka színesítette a palettát, mely hangos "csrekk'"-el eltűnt a patak nyomán.
Kékes rétihéja tojó (Circus cyaneus)

A kiruccanás befejeztével visszafelé indultam. A madarász-élmények záró akkordjaként 1 karvaly suhant át előttem a dűlőúton, karmai között 1 feketerigóval...
Piros csészegomba (Sarcoscypha coccinea)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése