2018. augusztus 31., péntek

Viharban

2018. 08. 30.

Éjszakázó hamvas rétihéják

Munkába állásom előtti héten tartok már. Szerettem volna kihasználni még a szabadidőt, így a késő délutáni-kora esti órákat hamvas rétihéja megfigyelésre szántam. Egy potenciális éjszakázóhelyet kerestem fel, várva az oda érkező madarakat.
Kezdetben verőfényes napsütés és tikkasztó hőség fogadott. Füsti fecskék vadászgattak a rétek felett, átrepült 4 bíbic. 2 egerészölyv vijjogott hangosan; a magasabb bokrokról, kórókról lesve tövisszúró gébicsek vadászgattak.

Füsti fecske (Hirundo rustica)
Tövisszúró gébics (Lanius collurio)
Szürke aszat (Cisium canum)
Kezdett lassan sötétedni. Ám nem a napnyugta jött el, hanem egy nagyobb front érte el a területet. Sötét fellegek, erős szél, fénytelenség. Nagyjából a fotózáshoz legkellemetlenebb tényezők. És természetesen megjöttek a menedéket kereső madarak is. Magasan keletnek átsiklott 1 fiatal hamvas rétihéja, majd 3 barna rétihéja is követte. Nem időztek sokat felettem, de a képekből szépen látszik mennyire tele van a begyük.
A legnagyobb szélben alacsonyan megjelent 1 hamvas' hím is. Küzdve az elemekkel egy bokor környéki beszállóágat célzott meg, ahol sikerült pár képet készítenem. Remek hangulat. Az felhők gyors továbbhaladta után még 1 hamvas rétihéja tojó is csatlakozott, melyet 1 vörös vércse hajtott meg többször, de ahogy tényleg kezdett szürkülni a madarak is elültek. Szép élménnyel tértem haza én is...


Barna rétihéja (Circus aeruginosus)
Vörös vércse (Falco tinnunculus)
Hamvas rétihéja (Circus pygarcus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése