2018. szeptember 9., vasárnap

Kispodárpuszta

2018. 09. 09.

Dankasirályok tava

A szép időt kihasználva kora délután kiugrottam a Kispodári-halastóra nézelődni egyet. Bíztam a madarakban, ami nagyjából össze is jött. Egyedül csak a horgászokkal nem számoltam, 3 brigád' lógatta botot, no meg meglepő módon hangosan beszélgetett. Kicsit rombolta az illúziót, de ilyenekkel nem törődtem.
A tavon szép számú szárcsa-had' úszkált, 2 búbos vöcsökkel és 12 kormoránnal. A tó parti fákon pár szürke gém, nagy kócsag és 1 kis kócsag ácsorgott. A legtöbben a dankasirályok voltak. Legalább 80 egyed halászgatott a tavon. Szépen megfigyelhető volt a két korcsoport; az idős, téli tollruhát viselő egyedek, valamint az 1. téli tollruhás, részleges vedlésben lévő fiatalok. A madár-fotózást közben 1 gím bika érkezett inni a kifolyó Bittvához. Sietősen szél alatt megközelítettem, ám ekkor már egy nemes nyárasban harcolt egy galagonyabokorral. Próbáltam elébe csúszni, hogy mielőtt a napraforgóba vált készíthessek pár képet.
Megelégelve a horgászok társaságát hazafelé indultam, de a kocsitól visszalátcsövezve vettem tudomásul, hogy 1 rétisas kering a tó felett...

Egerészölyv (Buteo buteo)
Dankasirály (Larus ridibundus)
Gímszarvas bika (Cervus elaphus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése