2015. június 2., kedd

Hamvas-tábor

2015. 05. 24.

Hamvas rétihéja tábor, röviden...

A szokásos tábor a pünkösdi hétvége köré lett tervezve. Sajnálatos módon a 4 napból, leredukálódott kettőre, ill. én csak az egyik nap vettem részt. Erről a napról szeretnék egy rövid beszámolót közzétenni.
Szóval az esőmentes, vasárnapi délutánt választottam a hamvasokat kutató, 8 fős csapathoz való csatlakozást. Csögle alatt találkoztam madarásztársaimmal, ahol egy kb. 4 km-es szakaszt álltunk le, három bandában.
Sajnos hamvas rétihéjával nem találkoztunk, de azért akadt pár faj a területen.
A ragadozók közül átrepült 2 rétisas, ill. 2 darázsölyv. Nagyon jó szituban figyelhettem meg az egyik darazsat', mert épp egy egerészölyvvel termikelt felfelé. Jó kis viszonyítási alap. A további ragacs'okat a viszonylag sok kabasólyom, pár vörös vércse és 2 pár barna rétihéja jelentette.

Marcal-menti táj rétisassal (Haliaeetus albicilla)

Egy kisebb dombra felkapaszkodva nézelődtünk tovább. Így elhagytuk a mocsárrétek; nádi sármány, foltos nádiposzáta, és nem utolsó sorban kékbegy-élőhelyeket rejtő sásos-nádas részeket. Szóval a dombocskán egy üdébb vegetációban ácsorogtunk, pár kökény-, és vadrózsabokor társaságában. Feltűntek a kismadarak. Mezei pacsirták, tövisszúró gébicsek, sárga billegetők, rozsdás csukok és sordélyok ültek ki az ágakra. 
Sordély (Emberiza calandra)

A beszélgetések közepette egyre jobban felerősödött a szél, így lassan úgy gondoltuk tovább állunk egy másik területre. A kifelé vezető úton még észrevettünk 4 fattyúszerkőt egy kisebb belvízfolt fölött, átrepült 1 dankasirály; szóltak a kakukkok, és végül még a kocsiból megfigyelésre került 1 búbosbanka is. A Kamondi részre érkeztünk. Itt nem mutatkozott meg túl sok élőlény. Az esőzéseknek köszönhetően feltelt a Marcal-menti kaszáló vízzel, érdekességnek 2 keresgélő gólyatöcs szórakoztatott minket.
Végül a csapat megfelelő szálláshely után indult, így én a hazavezető útra fordultam rá kocsival...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése