2017. április 18., kedd

Kis-Séd

2017. 04. 14.

Kis-Séd mentén

Nagyacsád környékén is sikerült körbenéznem az egyik délután. Megcéloztam a Kis-Séd árterét, hátha összejön pár kattintás a tocsogósabb részeken.

A számításaim félig-meddig be is jöttek. A mélyebb részeken még állt a belvíz, csak sajnos a növényzet magassága nem volt  a legjobb a fotózás szempontjából. Ezeken a részeken közel fél méteres susnyás' fogadott. Azért természetesen próbálkoztam. 1 sárszalonkát riasztottam fel, ill. 2 réti cankó kapott majdnem azon nyomban szárnyra. A kismadarakat 4 sárga billegető, sok nádi sármány, 2 foltos nádiposzáta képviselte, valamint a háttérben 1 nádirigó hallatta hangját.
A levegőben legalább 30 vetési varjú keringett; valamint a föld felett 1 barna rétihéja hím lesett imbolygó  repülésével a rágcsálókra. 1 É-nak vándorló kékes rétihéja tojó lepett meg hirtelen, mivel a szél gyorsan repítette át felettem.
Visszaérve a házhoz, még a napsütéssel, no meg a pitypangokkal játszottam a kertben. Ez lett az eredménye, no meg a bejegyzés vége...

Réti cankó (Tringa glareola)

Sárga billegető (Motacilla flava)

Foltos nádiposzáta (Acrocephalus schoenobaenus)   

Barna rétihéja (Circus aeruginosus)

Kékes rétihéja (Circus cyaneus)

Gyermekláncfű (Taraxacum officinale)  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése