2017. április 13., csütörtök

Marcal mentén

2017. 04. 10.

Tavasz a medencében

Egy hosszabb kihagyás után, ismételten sikerült kimennem a Természetbe', rögtön a Marcal-medencébe vettem az irányt.
Adorjánházánál kezdtem, majd a Piriti-rétek élővilágát lestem a meg a továbbiakban. Általánosan elmondható, hogy túl sok víz nincs a medencében, így az utak teljes mértékben járhatók; viszont ami a vízi madarakat illeti, kicsit szerényebb a paletta.


Az Adorjánháza alatti legelőkön kezdtem a sétát. Az élőhelynek megfelelően kismadarakkal találkoztam inkább. Sárga billegetők, sordélyok, cigánycsukok, hantmadarak keresgéltek élelem, és már fészkelőhely után is. A jó időnek hála remekül ki tudtam használni a madár-daltól hangos délutánt, így kényelmesen nézelődtem. A levegőben egerészölyvek rótták köreiket, itt-ott vörös vércsék szitáltak zsákmányra lesve. Az egyik sásból 9 erdei cankó kapott szárnya, de pár kör repkedés után visszaszálltak a biztonságot adó növényzetbe. 
Egy 5ös szarvas-rudli legelészett az egyik tisztáson, míg mellettem 1 őzbak hangos kiáltással adta mindenki tudtára a jelenlétemet.
Sárga billegető (Motacilla flava)

Hantmadár (Oenanthe oenanthe)

Erdei cankó (Tringa ochropus)

A Piriti' részen a holtágban még akad valamennyi víz. Ki is használja minden ezt a lehetőséget. 25 bütykös hattyú, sok tőkés réce, kanales réce, böjti réce, kendermagos réce, fütyülő réce úszkál a növényzet közt, a még megmaradt vízfelületen. A tocsogósabb részeken bíbicek és pajzsoscankók keresgélnek; olykor, olykor látványos felrepülésekkel tarkítva ezt a cselekvést. 

Pajzsoscankó (Philomachus pugnax)

Sajnos a nagy madárvonulásról lemaradtam a Marcal környékén (is), de ha lehetőségem adódik, próbálom a legjobban kihasználni a helyzetet  mind fotózásra, mind csak egyszerűen egy felfrissítő kirándulásra... 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése