2015. február 27., péntek

Kis-Séd mentén

2015. 02. 22.

Kis-Séd ártér

Vasárnap délelőtt a borús idő ellenére kisétáltam a területre. Szerettem volna megnézni, itt vannak e még a réti fülesbaglyok. Sajnos nem találkoztam eme madárfajjal, de összességében ismételten barangoltam egy jót Acsád környékén.

Szóval a gumicsizmás jövés-menés során összefutottam pár fajjal azért. A távolban egy nyári lúd csapat húzott hangos gágogással' Pápa irányába. A területen tartózkodó, szokásos 2 pár egerészölyv most is megmutatta magát. A tarlókon 4 nagy kócsag keresgélt, átrepült 1 kékes rétihéja tojó is. A magas vízállásnak köszönhetően elég sok terület víz alatt áll, így messziről meghallottam a nádasból kiváltó 6 őzet. A tavasz hírnökei közül 1 bíbicet, ill. 4 mezei pacsirtát sikerült megfigyelni. (Nagy örömömre a pacsirták már hangos trillázással biztatnak a közelgő évszak megérkezésére.) A kismadarak nem voltak túlságosan aktívak, pár kék cinege keresgélt a nádszálak között, megosztozva az elemózsián a nádi sármányokkal. Továbbá az egyik kukorica-tábla - napraforgó-maradék vonzott még egy, kb. 100 madarat számláló tengelic-bandát.

Egerészölyv (Buteo buteo)

Tengelicek (Carduelis carduelis)

Az egyik tagúton visszafelé igyekeztem a meleg ebédre. Kényelmesen ballagva, figyelgettem a környezetet: felpezsdült az élet a bokorsorokban. 18 házi veréb kezdte a sort, majd 40-egynéhány mezei veréb folytatta. Hangos rikoltozással fekete rigók reppentek arrább, az egyik nyárfán megpillantottam idei első 2 énekes rigómat. A nagy fakopáncsok már revírt doboltak, megszólaltak a citromsármányok. Kezdődik...
Házi veréb (Passer domesticus) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése