2014. március 9., vasárnap

Kispodárpusztai virágok

2014. 02. 23.

Virágfotózás Kispodáron

A madaras blogbejegyzés után jöjjenek a növények. Mint több embertől hallottam már, a tó melletti erdő igazi virág-szőnyegnek ad otthont: csillagvirág, tőzike, hóvirág, tüdőfű. Így hát elindultam felderíteni a terepet, mivel eddig ez a rész ismeretlen volt számomra. 

Kezdetben a szárazabb részeken inkább hóvirággal, ill. csillagvirágokkal lehetett találkozni, így erdei-madárfütty közepette hasaltam az avarszinten...
Kikeleti hóvirág (Galanthus nivalus)

Tavaszi csillagvirág (Scilla bifolia)

A továbbiakban fokozatosan végigsétáltam a parton, míg el nem értem az égerlápot. Tökéletes élőhely a tavaszi tőzikének. Itt már tudatosabban keresgéltem, hogy meglássam e színpompás kis növényt...

Égerláp


Tavaszi tőzike (Leucojum vernum)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése